چگونه از خودتان دفاع کنید؟

چگونه از خودتان دفاع کنید

تفاوت میان پیاده روی کردن و تبدیل شدن به عناوین روزنامه فردا در این است که شما تا چه حد آماده هستید که در یک وضعیت بد از خود محافظت کنید. می توانید قبل از حمله و در حین آن، چه یک زد و خورد باشد و چه یک کمین و دام، چند روش ساده برای دفاع از خود آماده کنید که امنیتتان را تضمین می کند. لازم نیست حتما «ژان کلود ون دام» باشید تا خود را از صدمه دیدن حفظ نمایید.
حفظ حالت دفاعی

بخش1. حفظ حالت دفاعی

 

از صورت خود دفاع کنید. اگر مهاجم سعی دارد به شما مشت بزند یا از جلو شما را بگیرد، دستان خود را روی پیشانی خود در یک “نه در صورت!” بگذارید. دست خود را روی پیشانی در حالتی بگذارید که روی صورتتان نباشد و بازوهای خود را چسبیده به بدن قرار دهید.
ممکن است موقعیت دفاعی ضعیفی به نظر برسد، اما به نفع شما است زیرا گارد حریف را پایین می آورد. به علاوه، این موقعیت از صورت و دنده های شما محافظت می کند، دو مکان که احتمالاً می خواهید از آنها محافظت کنید.
حفظ حالت پاها
  • با پای باز بایستید.

  • هم از چپ به راست و هم از پشت به جلو، پاهای خود را به صورت مورب در امتداد یکدیگر در نوعی از وضعیت هنرهای رزمی حفظ کنید. این کار باعث می شود احتمال ضربه یا فشار آوردن شما کمتر شود. اگر راست بایستید، در بهترین مجال برای پیروز شدن در دعوا یا فرار کردن هستید. به هر قیمتی از کشیده شدن دعوا به زمین خودداری کنید.

آموزش دفاع شخصی (مربی و مدرس مرتضی فخار)

حفظ گارد دفاعی
  • مهاجمان خود را ارزیابی کنید.

  • به دست های آنها نگاه کنید. اگر قرار باشد با دستان خود حمله کنند، دستانشان را بیرون می کشند. اما اگر آنها یک اسلحه را پنهان کرده باشند، آنها را مخفی می کنند یا در کنارشان نگه می دارند.
    اگر به وسیله شخصی با چاقو یا سلاح گرم مورد حمله قرار گرفتید، باید سعی کنید از درگیری جلوگیری کنید و فرار کنید. اگر اجتناب از دعوا غیرممکن است، باید مقابله را با یک حمله پرقدرت در سریع ترین زمان ممکن به پایان برسانید، سپس برای دریافت کمک فرار کنید.
  • حالت دفاعی در حال دویدن بگیرید.

  • جز در شرایطی که مهاجم شما این کار را غیرممکن کند، تلاش برای فرار تنها تضمین امنیت شماست. اگر می توانید از دعوا جلوگیری کنید، از آن جلوگیری کنید و فرار کنید.
دفاع شخصی
آیکیدو
برای فراگیری هنرهای رزمی با مربی مرتضی فخار در سایت دفاع شخصی ثبت نام کنید.
حفظ حالت دفاعی-دویدن
پرتاب مشت به مهاجم

بخش 2: دفاع شخصی از مقابل

1.به دنبال چشم و بینی باشید. اگر مجبورید اول با ضربه به مبارزه خاتمه دهید، به شدت ضرب بزنید و هر تعدادی که می توانید ضربه بزنید، سپس برای کمک فرار کنید. گرفتار شدن در یک کوچه با یک دزد زمانی برای نگرانی در مورد جنگ شرافتمندانه نیست. با ایجاد یک مقابله در سریع ترین زمان ممکن از خود محافظت کنید.

چشم و بینی حساس ترین نقاط نرم روی صورت مهاجم شما بوده و در برابرِ آرنج، زانوها و پیشانی شما آسیب پذیر هستند.

با سخت ترین قسمت پیشانی، که درست نزدیک خط رویش موهاست، سعی کنید که با عقب کشیدن گردن و کوبیدن پیشانی به وسط صورت، بینی مهاجم را بشکنید. این سریعترین و غیرمنتظره ترین راه برای پایان دادن کامل به یک مبارزه است. مهاجم شما هرچند که قوی، باتجربه و یا خشن باشد، بسیار دشوار است که از ضربه سر به بینی خود را به سرعت بازیابد.

2.کشاله ران مهاجم مرد را لگد بزنید یا بگیرید.

آوردن یک زانو به شدت در کشاله ران یک مهاجم یا گرفتن کشاله ران با دست و پیچاندن یک اقدام فوری موثر است که باعث می شود مهاجم شما به زمین بیفتد. باز هم، این وقت نگرانی در مورد مبارزه پلید نیست. اگر زندگی شما در معرض خطر است، سراغ کشاله ران بروید.

اگر این باعث می شود که حریف دولا شود، کوبیدن زانو به بینی را نیز لحاظ کنید تا اطمینان یابید او به زمین افتاده ناک اوت می شود.

لگد کردن پای حریف -- دفاع شخصی

3.پاشنه پا را بکوبید.

اگر از پشت مورد حمله قرار گرفتید، احتمال دارد که مهاجم بازوهای خود را دور نیم تنه بالای شما بپیچد. اگر کفش پاشنه دار یا کفش هایی مانند چکمه های پاشنه بلند را پوشیده باشید، این امر بسیار موثر است. پای خود را تا نزدیک پای مهاجم حرکت دهید، پای خود را به سمت بالا بکشید و با نهایت شدتی که می توانید روی پای او پایین بیاورید. اگر شما را رها کردند، فرار کنید. اگر این کار را نکردند، ایده بعدی را امتحان کنید.

4.به سراغ کاسه زانو بروید.

به عنوان مثال، اگر در حال خفه شدن هستید، یا فرد مهاجم دست های خود را در چهره شما قرار داده است، حمله به پاهای آنها به شما فرصت می دهد تا او را در معرض حملات بیشتری قرار دهید، یا اجازه می دهد فرار دهید. این امر مخصوصاً در مورد مهاجمین بزرگتر مؤثر است و انجام آن از موقعیت گارد گرفته شما نیز آسان است.

با رویه پا به سبک فوتبال به ساق پاها و زانوها ضربه بزنید. این یک ضربه سریع و دردناک است. علاوه بر این ، اگر پاهای او به اندازه کافی نزدیک است، زانوها را به سمت پای داخلی (عصب استخوان ران)، پای خارجی ، زانو یا کشاله ران بلند کنید. این کارها مهاجم شما را در هم می شکند و می تواند آنها را ناتوان کند.

برترین مقالات سایت

دفاع شخصی

برترین مقالات سایت

هنرهای رزمی

برترین مقالات سایت

آموزش دفاع شخصی در کرج

برترین مقالات سایت

آیکیدو

کرج-باشگاه کمانگیر

مربی و مدرس

مرتضی فخار

فرو کردن دست در چشم حریف - آموزش دفاع شخصی

5.پیگیر باشید.

سعی کنید با انگشتانتان چشم های مهاجم را سیخونک زده یا فشار دهید. صرف نظر از اندازه مهاجم شما، هیچ کس نمی تواند در برابر یک ضربه چشمی از خود دفاع کند. سیلی زدن روی گوش می تواند او را گیج کند یا اگر کامل انجام شود ممکن است پرده گوش را پاره کند.

در بعضی موارد نیز ممکن است بخواهید به گردن مهاجم خود حمله کنید. برای خفه کردن کسی به طوری که موثر باشد، «دست های دور گردن پیچیده» مدل هالیوود را انجام ندهید، بلکه در عوض انگشت شست و باقی انگشتان خود را در اطراف نای قرار دهید (مخصوصاً در مردان که سیب گلوی آن ها بزرگ است راحت پیدا می شود). کاویدن و فروکردن انگشتان در این شکاف سبب درد شدیدی برای آنان می شود و ممکن است آنان را ناگهان به زمین بیندازد.

توجه داشته باشید که فشار دادن چشم ها، پاره کردن پرده گوش و خفه کردن کسی می تواند بسیار مضر باشد. این اقدامات را فقط در شرایط نهایی انجام دهید که در غیر این صورت ممکن است زندگی شما در معرض خطر باشد.

روی مهاجم خود بیفتید -آموزش دفاع شخصی کرج

6.اگر تعادل خود را از دست دادید

روی مهاجم خود بیفتید. اگر سقوط کردید، سعی کنید بر روی مهاجم خود قرار بگیرید. شما می خواهید به هر قیمتی از زد و خورد خودداری کنید، اما اگر اجتناب ناپذیر است، از وزنتان به نفع خودتان استفاده کنید. حین سقوط، قسمتهای تیز بدن خود را محکم نگه دارید (زانوها و آرنجهای خود را) و کشاله ران، دنده ها و گردن مهاجم خود را هدف آن نقاط قرار دهید.

آموزش دفاع شخصی -- مربی مرتضی فخار -- آیکیدو --باشگاه کمانگیر

برای یک حمله با سلاح آماده شوید - آموزش دفاع شخصی

7.برای یک حمله با سلاح آماده شوید.

اگر یک مهاجم با سلاح حمله می کند، جاهایی را که سلاح در آنجا موثر است، بشناسید. اگر مهاجم شما چاقو دارد، سعی کنید از امتداد بازوها دوری کنید. در صورت وجود اسلحه، دویدن و فریب دادن با حرکت چپ و راستی را در نظر بگیرید.

اگر فرصتی برای فرار امن دارید، به دنبال آن بروید. وقتی تصمیم دارید برای دفاع از خود توقف کنید، مطمئن شوید که از حریف خود در امان هستید.

در بسیاری موارد، می توانید بلافاصله با دادن کیف پول به مهاجم ، اوضاع را خاتمه دهید. این یک انتخاب منطقی است ، به خصوص اگر هدف چاقو یا اسلحه باشید. زندگی شما بسیار ارزشمندتر از پول نقد و کارتهایی است که برای خود دارید. کیف پول را پرت کرده و فرار کنید.